کد خبر: ۱۶۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز خبر داد:

 تعطیلی ۱۸ مرکز درمانی غیرمجاز در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از شناسایی و تعطیلی ۱۸ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مهرداد شریفی در نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: ۱۸ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز شناسایی و تعطیل شده‌اند.

 شریفی مردم را رکن اصلی و مطالبه‌گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، می‌توانند موضوع را با شماره تلفن‌های ۱۹۰ و ۱۸۱۹، به‌صورت شبانه‌روزی گزارش دهند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: درصد بالایی از تبلیغات سودجویانه و فریبنده نیز در مورد جراحی‌های زیبایی پوست و مو در فضای مجازی، گمراه‌کننده است و موجب می‌شود افراد متقاضی با مراجعه به این مراکز غیرمجاز، دچار عوارض جبران‌ناپذیری شوند.

 وی یادآور شد: تبلیغات فریبنده مراکز غیرمجاز در فضای مجازی، در شرایطی انجام می‌شود که در این مراکز برای انجام زیبایی از مواد غیرمرغوب استفاده می‌شود که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نیست.

 شریفی افزود: این اعمال زیبایی غیرمجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها و حتی در منزل انجام می‌شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و بی‌صلاحیت بسپارند.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان